Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden Kind en ik Opleidingen

Artikel 1: Algemeen

De hieronder genoemde Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten zoals begeleidings-, behandelings- of onderzoekstrajecten en offertes die met Kind en Ik Opleidingen, Kamer van Koophandel nummer 30199322, hierna Opleider genoemd, worden afgesloten, tenzij hiervan uitdrukkelijk wordt afgeweken. Degene die een dienst afneemt van de Opleider wordt naar verwezen als ‘de klant’.

Artikel 2: Offertes en overeenkomsten van alle diensten

2.1.      Een overeenkomst van opdracht komt tot stand door ondertekening door beide partijen van een offerte of een trajectovereenkomst. Of als er een product wordt aangeschaft via de website, de klant zich aanmeldt voor een (online, blended of live) training, cursus, programma, seminar of iets dergelijks via de website, via e-mail, telefonisch of schriftelijk en akkoord gaat met de algemene voorwaarden.

2.2.      Alle offertes van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend.

Artikel 3: Betaling

Betaling dient plaats te vinden binnen 14 dagen na factuurdatum. Als betaling uitblijft dan kan Kind en Ik Opleidingen beroep doen op een incassobureau. De kant dient alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden die Kind en ik Opleidingen in redelijkerwijs moet maken als betaling uitblijft.

Artikel 4: Verplaatsing en vervanging

4.1.      Als een trainer door ziekte of overmacht geen training kan geven, staat het hem vrij een vervanger in te schakelen of de training in overleg te verplaatsen naar een andere datum.

4.2.      In geval van onvoldoende deelnemers kan een trainingsdatum verplaatst worden.

Artikel 5: Beëindiging van een overeenkomst

5.1.      De overeenkomst kan op verschillende manieren of omstandigheden worden beëindigd, zoals in gezamenlijk overleg tussen therapeut en klant, of als de klant mondeling, schriftelijk of per e-mail aangeeft geen sessies meer te willen.

5.2.      De therapeut kan besluiten geen sessies meer te geven. Als de klant herhaaldelijk de algemene bepalingen van de behandelovereenkomst niet naleeft of afspraken die tijdens de sessies zijn gemaakt niet nakomt, kan dit ook leiden tot beëindiging.

5.3.      De therapeut kan besluiten de klant niet langer te begeleiden als deze van mening is dat de therapeut niet bekwaam is om de klant te helpen, vooral als er contra-indicaties spelen.

5.4.      De therapeut behoudt het recht om een traject te beëindigen als er twijfel bestaat over het commitment van de klant aan de gestelde doelen en het belang van het kind.

5.5.      Als er gedurende een periode van langer dan drie maanden na de laatste sessie geen nieuwe sessie is afgesproken tussen therapeut en klant, eindigt de overeenkomst automatisch, tenzij anders overeengekomen.

5.6.      Bij het beëindigen van het traject vindt er verslaglegging en evaluatie plaats, dat beschikbaar wordt gesteld aan de jeugdige en de gezaghebbende ouders. Dit verslag geeft inzicht in de voortgang met betrekking tot de gestelde doelen, de stand van zaken rondom samenwerking met andere betrokkenen (netwerk en andere aanbieders), ontwikkelingen op andere levensgebieden die van invloed zijn op de doelen, het perspectief/toekomstplan, en de afspraken voor nazorg/waakvlamfunctie.

Artikel 6: Annulering

6.1.      Producten of diensten die de klant via de website aanschaft, kunnen zonder opgave van reden worden binnen 14 dagen worden geannuleerd (herroepingsrecht), door middel van het sturen van een e-mail aan info@kindenik.nl.

6.2.      Consulten kunnen tot 36 uur voor de afspraak kosteloos worden geannuleerd. Bij een annulering van een consult binnen 36 uur voor de afspraak brengt Kind en ik Opleidingen €35,- in rekening.

6.3.      Bij het aanschaffen van een product of dienst waarbij de levering als tijdens de bedenktijd van 14 dagen plaats vindt, ziet de klant vanaf het moment dat de cursus start, af van het herroepingsrecht. Een online programma is gestart op het moment de eerste les of module online staat en de klant de inloggegevens hiervoor heeft ontvangen.

6.4.      Bij het aanmelden voor een opleiding geldt, vanaf de dag van aanmelden, 14 dagen bedenktijd. Binnen de 14 dagen na de aanmeldingsdag is er de mogelijkheid om kosteloos te annuleren.

6.5.      Er worden annuleringskosten in rekening gebracht bij annulering na de 14 dagen bedenktijd:

  • 10% van de cursuskosten na 14 dagen na de aanmeldingsdag en tot 30 dagen voor aanvang van de cursus,
  • 50% van de cursuskosten 30 – 14 dagen voor aanvang van de cursus.
  • 90% vanaf 14 dagen voor aanvang van de scholingsdeelname-kosten.

6.6.      De annulering, of verplaatsing van deelname, dient schriftelijk of per email (info@kindenik.nl) te gebeuren, waarbij de datum van ontvangst door [Kind en ik] Opleidingen de annuleringsdatum is.

6.7.      Kind en ik Opleidingen heeft het recht de cursus te annuleren door bijvoorbeeld te weinig aanmeldingen. Bij annulering van de deelname door de deelnemer of annulering van de cursus door Kind en ik Opleidingen, worden de cursuskosten min de annuleringskosten binnen 14 dagen teruggestort en wordt een creditfactuur per mail verstuurd.

Artikel 7: Intellectueel eigendom

7.1.      Het trainingsmateriaal wat gebruikt wordt in (online) trainingen of nascholingen, in werkboeken, readers, boeken en dergelijke is ontwikkeld door de hoofdtrainer en mag niet worden verspreid of verveelvoudigd zonder mijn voorafgaande schriftelijke toestemming. Teksten in nieuwsbrieven, e-books, en op de website mogen niet worden verspreid of verveelvoudigd zonder mijn voorafgaande schriftelijke toestemming.

7.2.      Vastlegging (bijvoorbeeld foto, video of audio) van diensten waaronder behandel- en begeleidingstrajecten, workshops, lezingen, opleidingen of trainingen is niet toegestaan.

7.3.      Het is niet toegestaan om namen en/of verhalen die in workshops, lezingen, opleidingen of opleidingen worden beschreven, te delen met derden

Artikel 8: Verantwoordelijkheden van de klant

8.1.      Voor het volgen van een begeleidings-, behandelings- of onderzoekstrajecten is de klant zelf verantwoordelijk voor voldoende ondersteuning in zijn/haar leven, om dat wat eventueel tijdens de workshop in de klant wordt aangeraakt te kunnen verwerken.  (bijvoorbeeld therapie, supervisie, ondersteunende vrienden, enzovoort.)

8.2.      Indien de klant symptomen of problemen ervaart gedurende of naar aanleiding van een begeleidings-, behandelings- of onderzoekstraject, is het zijn/haar eigen verantwoordelijkheid om hulp te zoeken bij een psychosociaal hulpverlener, een psychotherapeut of arts. 

8.3.      Bij het volgen een online dienst is de klant zelf verantwoordelijk voor de benodigde software en apparatuur (technische apparatuur/ audio- en videofuncties/ internetverbinding) en kennis van Zoom. 

8.4.      De klant deelt de Zoomlink om toegang te krijgen tot de workshop niet met anderen.

Artikel 9: Verantwoordelijkheden van Kind en ik Opleidingen

9.1.      Kind en Ik Opleidingen biedt geen garantie op een bepaalde uitkomst van een begeleidings-, behandelings- of onderzoekstrajecten.

9.2.      Bij het beëindigen van het traject, of bij tussentijdse terugkoppeling aan de rechter, vindt er verslaglegging en evaluatie plaats, dat beschikbaar wordt gesteld aan de jeugdige(16 jaar en ouder) en de gezaghebbende ouders. Dit verslag geeft inzicht in de voortgang met betrekking tot de gestelde doelen, de stand van zaken rondom samenwerking met andere betrokkenen (netwerk en andere aanbieders), ontwikkelingen op andere levensgebieden die van invloed zijn op de doelen, het perspectief/toekomstplan, en de afspraken voor nazorg/waakvlamfunctie. De (gezaghebbende) ouders geven hun mening over het conceptverslag. Dit wordt in de bijlage geplaatst. Met deze mening wordt het een definitief verslag.

9.3.      Kind en Ik Opleidingen werkt vanuit het kader van de Jeugdwet, De beroepscode voor jeugd en gezinsprofessional, het Internationale Verdrag inzake de Rechten van het Kind. We delen mogelijk informatie met de opdrachtgever als dat advocaten, het Sociaal Team of jeugdbescherming. We maken steeds een afweging wat we vanuit het kind/de kinderen wel delen.

9.4.      Kind en Ik Opleidingen past de Meldcode toe. Als we denken dat het kindbelang te weinig wordt gerespecteerd dan hebben we als jeugdprofessional de verplichting dit te melden bij Veilig Thuis.  

Artikel 10: Aansprakelijkheid en klachtenprocedure

10.1.    Bij ontevredenheid over een geleverde dienst, dan doet Kind en Ik Opleidingen haar uiterste best om daar samen met de kant uit te komen.

10.2.    Indien de klant een getekend behandelcontract heeft met Kind en Ik Opleidingen, dan kan de klant een klacht indienen via NVPA/SCAG en SKJ. Indien de klant een getekende overeenkomst heeft via de gemeenten van de Regionale Lekstroom, Utrecht West of SVMN, kan de klant een klacht indienen bij de Ombudsman van de gemeente. Indien de klant een klacht heeft over de nascholing kunt u de op de site vermelde procedure volgen om een klacht in te dienen.

10.3.    De aansprakelijkheid voor Kind en ik Opleidingen gaat niet verder dan het bedrag dat onze verzekering in een voorkomend geval daadwerkelijk uitkeert. Als de verzekering niet uitkeert, is mijn aansprakelijkheid beperkt tot een overeengekomen factuurbedrag voor de betreffende dienst.

10.4.    Kind en ik Opleidingen is niet aansprakelijk voor eventuele nadelige gevolgen die voortvloeien uit onjuiste of onvolledige informatie verstrekt door de klant, of omdat de klant bekende en beschikbare informatie uit medische dossiers van artsen/specialisten of andere behandelaars niet heeft verstrekt.

10.5.    Kita Bronda van Kind en ik Opleidingen is niet aansprakelijk voor schade aan eigendommen van de klant door het parkeren op of betreden van het terrein aan de Hooghiemstraplein 78 in Utrecht, noch voor andere schade die ontstaat.

Artikel 11: Bescherming privacy

11.1.    Kind en Ik Opleidingen handelt vanuit vertrouwelijkheid, en houdt zich aan de AGV-wetgeving, maar we hebben geen geheimhoudingsplicht zoals een huisarts of psycholoog.

11.2.    Kind en Ik Opleidingen deelt niet zomaar informatie met derden. We vragen toestemming aan het kind en of de ouders.

11.3.    In het kader van onze dienstverlening verwerkt Kind en Ik Opleidingen uw persoonsgegevens. Wij hebben een privacyverklaring opgesteld om u te informeren over hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan. Deze kunt u (Maak link) nalezen.

Laatst gewijzigd 20 november 2024


Privacyverklaring [Kind en Ik] Opleidingen

Contactgegevens

De persoonsgegevens worden verwerkt door ons, [Kind en ik] Opleidingen. Onze gegevens staan op onze website kindenik.nl. Kita Bronda is als eenmanszaak-eigenaar verantwoordelijk voor de gegevensbescherming. Binnen Kind en ik Opleidingen werken Kita Bronda en twee andere medewerkers met uw gegevens omgaan of ze kunnen inzien of verwerken. Deze medewerkers hebben een verwerkers- en geheimhoudingsovereenkomst getekend. [Kind en ik] Opleidingen verkrijgt persoonsgegevens van uzelf, bijvoorbeeld de gegevens die u aan ons verstrekt via de website, of email, telefoon en/of app. Wij maken geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming.

Persoonsgegevens In het dossier worden de volgende items vastgelegd: naam van de cliënt, adres van de cliënt, e-mailadres, hulpvraag, anamneseformulier, gebruik van medicijnen, alle behandeldata met verrichtingen, tussentijdse evaluaties, eindevaluatie, behandeldoelen, behandelplan, relevante correspondentie met de cliënt, toestemming van de cliënten t.b.v. contact met de verwijzer of de huisarts en toestemming van beide ouders of tekenbevoegden (bij minderjarigen). 

Doeleinden

  • [Kind en ik] Opleidingen verwerkt deze persoonsgegevens voor diverse doeleinden, zoals:
  • Het onderhouden van contact;
  • Een goed verloop van de gezinstherapie, -bemiddeling en training;
  • Het verrichten van administratieve handelingen;
  • Verbetering van de dienstverlening;
  • Facturering; Het innen van gelden en het nemen van incassomaatregelen;
  • Informeren van de klant van nieuw aanbod;
  • Nakoming van wettelijke verplichtingen; Het voeren van geschillen;
  • Het kunnen aanbieden van gepersonaliseerde nieuwsbrieven en informatie op de website, en dit alleen met aparte toestemming van uzelf.

Grondslagen

Wij verwerken bepaalde persoonsgegevens om uitvoering te geven aan onze overeenkomst met u, dan wel om te kunnen voldoen aan een wettelijke verplichting. [Kind en ik] Opleidingen kan deze privacyverklaring aanpassen. Nieuwe versies worden altijd op de website gepubliceerd. Wij raden u daarom aan om deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u op de hoogte blijft van wijzigingen. Ook verwerken wij persoonsgegevens, omdat Kita Bronda hier gerechtvaardigde belangen bij heeft. Deze gerechtvaardigde belangen zijn: Het op zo efficiënt mogelijke wijze kunnen verlenen van haar dienstverlening; De bescherming van haar financiële belangen; De verbetering van haar diensten; Beveiliging en het beheer van haar systemen. Indien persoonsgegevens worden verwerkt op grond van toestemming, zal dat afzonderlijk worden gevraagd. De datum van de laatste aanpassingen van deze ziet u onderaan deze pagina.

Verstrekking aan derden: verwerking

In het kader van de dienstverlening kan Kita Bronda persoonsgegevens uitwisselen met specifieke hier genoemde derden. Kita Bronda kan voor de hiervoor genoemde doeleinden gebruik maken van diensten van derden: de IT-leveranciers van onze website en onze systemen Microsoft 365, Autorespond en Yourhosting.nl (emailadres en naam alleen, voor nieuwsbrieven met uw toestemming, en u heeft zelf altijd toegang tot die gegevens om ze te verwijderen). Uw gegevens worden door minimaal één goed gekozen sterk password beschermd, wat zelf weer in een gecodeerde software kluis staat, die alleen door Kita Bronda te openen is.
Deze derden mogen uw persoonsgegevens slechts verwerken voor de voornoemde doeleinden. Tot slot kunnen uw persoonsgegevens verstrekt worden aan derden wanneer Kita Bronda aan een wettelijke verplichting moet voldoen. Kita Bronda zal uw gegevens niet aan derden verstrekken voor commerciële of goede doelen, tenzij met uw expliciete toestemming (zoals nu alleen het geval is voor de eigen nieuwsbrieven van [Kind en ik] Opleidingen; u krijgt die via Autorespond waarvoor u toestemming heeft gegeven en naast Kita Bronda zelf ook altijd toegang heeft tot uw gegevens).

Doorgifte van uw gegevens buiten de EER

Uw persoonsgegevens kunnen buiten de EER worden verwerkt. De EER is de Europese Economische Ruimte, bestaande uit de landen van de Europese Unie, Liechtenstein, Noorwegen en IJsland. Meer in het bijzonder kunnen uw persoonsgegevens worden verwerkt in Amerika en/of andere landen waar deze bedrijven hun cloudopslag hebben. Daarvoor zijn concrete waarborgen op grond van de wet getroffen: aan hen is nu gevraagd of zij “EU-VS Privacy Shield” gecertificeerd zijn.
De recentere en strengere GDPR General Data Protection Regulation is vaak door hen ook al ondertekend en in werking gezet. Daarnaast kunnen uw gegevens door derden buiten de EU worden opgeslagen wanneer gebruik wordt gemaakt van, LinkedIn in het contact met u. Deze partijen zijn “EU-VS Privacy Shield” gecertificeerd, zodat zij zich zullen houden aan de Europese privacyregelgeving, en hebben vaak ook al een GDPR General Data Protection Regulation gecertificeerde medewerker en een proces op gang om ook aan GDPR regels te voldoen.

Hoe lang wij uw gegevens bewaren

Kita Bronda zal uw persoonsgegevens niet langer verwerken dan noodzakelijk voor de doeleinden die hij in deze privacyverklaring heeft genoemd. Dit betekent dat uw persoonsgegevens bewaard worden zolang zij nodig zijn om de betreffende doelen te bereiken. Bepaalde gegevens moeten langer bewaard worden, omdat Kita Bronda zich moet houden aan wettelijke bewaarplichten, zoals de fiscale bewaarplicht.  Dossiers dienen conform de WGBO 20 jaar te worden bewaard. Na afloop van deze bewaartermijn dienen de dossiers ook daadwerkelijk vernietigd te worden (gerekend vanaf de laatste wijziging in het dossier over de behandeling of het overlijden, voor minderjarigen gaat de bewaartermijn pas in na het bereiken van de 18-jarige leeftijd). Bewaren mag dan alléén indien er voor die specifieke cliënt reden is om het dossier langer te bewaren, bijvoorbeeld bij chronische klachten, bij de verwachting dat iemand terugkomt of bij erfelijkheidsinformatie. Het is dan te adviseren de motivatie om een dossier langer te bewaren vast te leggen in het betreffende dossier. De financiële administratie wordt conform de vereisten van de Belastingdienst 7 jaar bewaard.

Een cliënt heeft recht op de eigen informatie in een afschrift van het dossier, indien hij of zij daar om vraagt. Zowel personen die niet betrokken zijn als ook zorgverleners die wel betrokken zijn bij de behandeling kunnen geen inlichtingen over de cliënt ontvangen zonder toestemming van deze cliënt. 

Hoe wij uw gegevens beveiligen

Wij vinden het belangrijk dat uw persoonsgegevens zijn beveiligd tegen verlies of onbevoegde toegang van uw persoonsgegevens. Daarom heeft Kita Bronda passende beveiligingsmaatregelen genomen: de door u verstrekt gegevens worden door de ondernemer en de medewerkers vertrouwelijk behandeld. Alle gegevens zijn met minimaal één password beveiligd. Backups worden gemaakt via macrosoft 365 (beschermd met een wachtwoord) en op een harde schijf in een fysieke kluis; ook dat alleen door Kita Bronda. Er is een stappenplan voor als er een datalek wordt geconstateerd.

Uw rechten

U heeft het recht om Kita Bronda een verzoek te doen tot inzage van uw persoonsgegevens. Na ontvangst van uw verzoek ontvangt u binnen 1 maand een overzicht van uw persoonsgegevens. Indien daaruit onjuistheden blijken kunt u verzoeken uw gegevens aan te passen, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. Ook kunt u Kita Bronda verzoeken om overdracht van uw persoonsgegevens of kunt u bezwaar aantekenen tegen de verwerking van uw persoonsgegevens vanwege bijzondere persoonlijke omstandigheden. Vragen over deze privacyverklaring of een verzoek over de verwerking van uw persoonsgegevens kunt u sturen naar Kind en ik Opleidingen, op het adres op de website www.kindenik.nl .
Als u een klacht heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens door Kita Bronda laat dit dan vooral aan ons weten. Mocht u er met ons niet samen uitkomen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de privacy-toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. U kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.

Cookies

Op de website worden cookies gebruikt om de online dienstverlening te verbeteren. Via cookies worden uw IP-adres en de systeeminformatie van uw apparaat verwerkt. Voor meer informatie over deze cookies kunt u onze cookieverklaring raadplegen.

Profilering

Wij maken geen gedragsanalyses van de informatie die wij over u verzamelen.

Laatst gewijzigd 20 november 2024


[KIND EN IK]

Bezoekadres:
Utrecht, Hooghiemstraplein 78
E info@kindenik.nl
KvK 30199322

NL001856122B24

Lid van RBCZ, NVPA, AGB, SCAG, SKJ, CRBKO